Skip to content

Support Consultant Dynamics 365 Finance en Supply Chain Management

Nederland, Utrecht, BunnikConsultants

Functieomschrijving

Focus Enterprise Solutions is strategisch partner voor alle project en beheeractiviteiten op het gebied van Microsoft Dynamics 365 Finance en Supply Chain Management (Unified Operations, voorheen bekend als F&O). Van implementatie tot support helpen wij Small en Medium Enterprises in verschillende branches het maximale uit hun ERP te halen. Door de juiste mensen, inzichten, data & oplossingen met elkaar te verbinden, begeleiden wij onze klanten in hun digitale platformtransformatie, nu en in de toekomst. Klanttevredenheid is hierbij onze belangrijkste focus.


Als Support Consultant Dynamics 365 Finance en Supply Chain Management ben je verantwoordelijk voor de begeleiding van klanten als zij problemen ervaren met hun Dynamics 365 omgeving. Zodra klanten Dynamics 365 in gebruik hebben genomen kunnen Applicatiemanagers en eindgebruikers bij de klant kunnen problemen of vragen doorgeven via een ticketsysteem. Jij handelt samen met je collega’s die tickets af. Er is altijd een werkvoorraad tickets, maar urgente storingen of problemen bij klanten gaan altijd voor. Soms handel je een ticket binnen tien minuten af; voor grotere issues kunnen weken of maanden nodig zijn.

Je gaat te werk als klantcoördinator: jij zorgt ervoor dat klanten zich fijn voelen bij het gebruik van Dynamics 365 Finance en Supply Chain Management. Hiervoor is het essentieel dat je persoonlijk-zakelijk communiceert en de klant goed op de hoogte houdt van de voortgang. Dit is bijna belangrijker dan de oplossing; klanttevredenheid staat voorop. Eindgebruikers willen op een fijne manier geholpen worden bij vragen of problemen en zich gehoord voelen.


Je lost niet altijd zelf de problemen op, maar weet wel waar je intern de kennis vandaan moet halen om tot een oplossing te komen. Kortom: je werk bestaat grotendeels uit het organiseren van hulp om een oplossing te verzinnen, en dit vervolgens op passende wijze communiceren richting de klant. Zo zorg je ervoor dat de klant tevreden is en dit ook blijft. Je hebt twee of drie vaste klanten en bent het vaste aanspreekpunt voor hen. Je werkt in team van 4 Consultants, 1 Developer, een 1 Service Delivery Manager en 1 Release Manager.


Grofweg ziet je tijdsbesteding er als volgt uit:

  • 70% Tickets (klantproblemen) afhandelen
  • 10% Kennisopbouw en administratie
  • 10% Overleg met collega’s
  • 10% Overleg met klanten


Hoe ziet je agenda er uit?

Je agenda is diverse. Je lost een probleem op bij de klant die erg tevreden is met de oplossing. Soms kost het oplossen van een probleem meer tijd. Je hebt verschillende oplossingen uitgeprobeerd, maar deze werken helaas niet. De (tijds)druk neemt toe, maar je moet toch rustig blijven en op zoek naar een alternatief. Je overlegt met je collega’s en mede dankzij hun expterise en inzet los je het probleem gezamenlijk op. En natuurlijk maak je ook tijd om met collega’s bij te praten, kennis uit te wisselen en af en toe wat te drinken met elkaar.


Voorbeeld uit de praktijk

"Een klant meldt een probleem dat direct moet worden opgelost, omdat het dagelijkse proces van de klant anders stil blijft liggen. Hoe pak je dit aan?"

Meestal kun je als Consultant niet direct zelf een oplossing aandragen: je moet de kennis hierover verzamelen uit alle hoeken van Focus Enterprise Solutions en dit vervolgens bundelen. Je vraagt dus andere collega’s om advies en kennis, maar zij zijn lang niet altijd beschikbaar, bijvoorbeeld omdat ze fulltime ingepland staan bij een andere klant. Als de processen van een klant echter stil komen te liggen, dan wordt hier vaak een uitzondering voor gemaakt. De urgentie van het probleem is dusdanig groot, dat de manager van de collega toestaat om jou eerst te helpen. Zodra dit geregeld is, informeer je de klant hierover en maak je afspraken over actie- en contactmomenten. Vervolgens bedenk je samen met je collega een oplossing voor het probleem en houd je de klant goed op de hoogte van de voortgang. Het uiteindelijke resultaat is dat het probleem opgelost kan worden en de melding op ‘gesloten’ wordt gezet in het ticketsysteem.


Vereisten

Wat verwachten we van je:

  • HBO / WO werk- en denkniveau
  • Dynamics 365 Finance en Supply Chain Management certificeringen is een pré
  • Kennis van/ervaring met ERP-pakketten en de businesskant van functioneel beheer
  • Duidelijk en regelmatig communiceren, zowel intern als extern
  • Enthousiasmerend, doorzettingsvermogen en geduld om problemen op te lossen; assertief handelen om deze kennis uit de organisatie te verzamelen
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal
  • Groot verantwoordelijkheidsgevoel


Wat wij je bieden:

  • Marktconform salaris;
  • Winstdelingsregeling;
  • 32 tot 40-urige werkweek;
  • 25 vakantiedagen (mogelijkheid om bij te kopen);
  • Internationale doorgroeimogelijkheden;
  • Korting op verzekeringen en bij webshops
  • Goede pensioenregeling;
  • Laptop, telefoon en leaseauto/mobiliteitsvergoeding;
  • Thuiswerkplekregeling.


Werken bij Focus Enterprise Solutions
Wil jij een bijdrage leveren aan de Small en Medium Enterprises van de toekomst? Wil je hen helpen hun ambities te verwezenlijken? Solliciteer dan nu bij Focus Enterprise Solutions. Met ons team werken we voor grote klanten en aan uitdagende projecten.

Onze medewerkers zijn onze kracht: wij stimuleren hen om hun talenten en capaciteiten volledig te benutten en verder te ontwikkelen. We doen geweldige projecten met elkaar in een professionele Microsoft omgeving waarbij plezier deel uitmaakt van ons succes! Focus Enterprise Solutions bestaat op het moment uit ongeveer 35 professioneels, maar we hebben een groeiambitie! Er liggen veel kansen voor ons in de markt, die wij met onze huidige populatie en nieuwe, talentvolle en vooral nieuwsgierige collega’s willen benutten.

Focus Enterprise Solutions is onderdeel van de Broad Horizon Groep, bestaande uit diverse ondernemingen op het gebied van Cloud & Infra, Workplace, Data & AI en Business Apps.. Door intensief samen te werken, worden de oplossingen voor klanten nog scherper. Zo helpen klanten verder in het proces richting een wendbare en meer data gestuurde organisatie.

Wil je meer weten over deze functie of over Focus Enterprise Solutions? Neem dan gerust contact op met Bastiaan Boswijk via 06 52 11 11 03 of bastiaan.boswijk@focus-solutions.nlocus-solutions.nl.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.


of